Azja Inwazja

Azjatyckie infomacje kulinarne w Polsce oraz przepisy domowe. Asian culinary infomations in Poland and home recipes.
Follow Me

Takoyaki - Kuleczki z ośmiornicy



By  Duncan     16:23    標籤:,, 
Takoyaki - Kuleczki z ośmiornicy
takoyaki, kuleczki z ośmiornicy

Takoyaki to jedne z moich ulubionych potraw street food. Na blogu „Japończyk gotuje (link) znajdziecie dokładny opis tej pyszności oraz jak przyrządzić ją w domu. Mam specjalne urządzenie do robienia takoyaki, podzielę się z wami nie tylko przepisem, ale także tym gdzie można je zjeść w Polsce.

Razem z kolegą promujemy azjatycką kulturę kulinarną i mamy nadzieję, że będzie coraz więcej takich smakołyków oraz ludzi chętnych do próbowania orientalnych smaków.



Gdzie można zjeść takoyaki?

1. Yetztu (link) to japońska restauracja w Poznaniu, specjalizująca się przede wszystkim w ramen (będę pisać w Ramen in Poland), a także znajdziecie tam inne przekąski np. takoyaki (3 rodzaje).

takoyaki, kuleczki z ośmiornicy

2. Kiedyś na targu śniadaniowy (link) w Warszawie zjadłem takoyaki z Yako Tako (link).



takoyaki, kuleczki z ośmiornicy

Smakuje całkiem nieźle i wygląda tak jak street food w Azji, mam nadzieję, że jeszcze istnieje.

takoyaki, kuleczki z ośmiornicy

3. Takoyaki bar w Krakowie - Kyoto Takoyaki (link - obecnie zamknięte). Mieli różne smaki, ale smakowało jakoś nie tak...może kiedyś znowu otworzą działalność i się poprawi?

takoyaki, kuleczki z ośmiornicy

takoyaki, kuleczki z ośmiornicy

Nie ma dużo miejsc w Polsce, w których można zjeść takoyaki i niestety ceny są wysokie. Jak odkryję ich więcej to zamieszczę informacje o nich w tym poście. Można zrobić domowe takoyaki, ale do tego trzeba mieć albo specjalną maszynę albo patelnię, chociaż wydaje mi się, że forma którą używa się do "okonomiyaki" jest również odpowiednia. Spróbuję sam zrobić kilka razy a potem podzielę się przepisem!


About Duncan

hej, jestem Duncan, mieszkam w Polsce, lubię jeść i gotować. Chciałbym prezentować i promować Azjatycką kulturę. Zapraszam do śledzenia mojego bloga, będzie mi miło jak zostawisz komentarz.

1 komentarz:

  1. Takoyaki jeszcze nie jadłam, nie miałam okazji, ale wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń


Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Translate