Azja Inwazja

Azjatyckie infomacje kulinarne w Polsce oraz przepisy domowe. Asian culinary infomations in Poland and home recipes.
Follow Me

Ryż na słono od Mamuni



By  Duncan     20:49    標籤:, 

Ryż na słono od Mamuni


Od czasu jak przyjechałem do Polski zacząłem swoją przygodę z gotowaniem. Jedna z wielu potraw, za którymi bardzo tęskniłem nazywa się "Ryż na słono".

Ryż na słono jest daniem domowym wywodzącym się z dawnych czasów gdy mężczyźni pracowali na polu ryżowym lub w górach. Żony tych mężczyzn przygotowywały tę potrawę dla nich aby mieli energię na cały dzień ciężkiej pracy.

Występują różne kombinacje ryżu na słono lecz jedyna wersja, która najbardziej utkwiła mi w pamięci jest wersją mojej mamy. Gdy co roku przychodzi sezon fasoli szparagowej i kalafiora, przypominam sobie ryż na słono od Mamuni! Musisz koniecznie spróbować!


Składniki:



3 kubki ryżu ( ~350g)
 200g gulaszu z wieprzowiny (+ łyżka oleju sezamowego, łyżka sosu sojowego i łyżka mąki ziemniaczanej)
8 grzybów shitake (zamoczone)
3 marchewki
1 cebula
5 ząbków czosnku
300g kalafiora
100g fasoli szparagowej

2~3 łyżki oleju
1/2 kubka sosu sojowego
1 kubek wody z zamoczenia grzybów
3~4 kubki wody






1.Pokroić wieprzowinę w plasterki, następnie zamieszać z olejem sezamowym, sosem sojowym i mąką ziemniaczaną.




2.Wlać 2~3 łyżki oleju na patelnię i smażyć krok po kroku: cebulę, grzyby shitake i czosnek.


 
 









3. Smażyć gulasz dopóki zmieni się kolor a następnie dodać ryż i dokładnie usmażyć.













4.Następnie, przełożyć wyszystkie warzywa, dokładnie zamieszać i wlać wodę oraz sos sojowy a potem zakryć pokrywką.






 5.Gdy zacznie się gotować, zmniejszyć ogień na minimalny.





6.Sprawdzać co 15 minut i mieszać dokładnie. Gotować koło 30~45 minut. Smacznego!







About Duncan

hej, jestem Duncan, mieszkam w Polsce, lubię jeść i gotować. Chciałbym prezentować i promować Azjatycką kulturę. Zapraszam do śledzenia mojego bloga, będzie mi miło jak zostawisz komentarz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Translate