Azja Inwazja

Azjatyckie infomacje kulinarne w Polsce oraz przepisy domowe. Asian culinary infomations in Poland and home recipes.
Follow Me

Guabao - Tajwański buger



By  Duncan     15:58    標籤:,,, 
"Gua bao" - tajwański burger


"Gua bao", czyli jeden z rodzajów "bao", to bardzo popularna potrawa uliczna pochodząca z Chin. Na Tajwanie zwykle zawiera ona 4 główne składniki: ciasto drożdzowe, mięso, kiszone warzywa i przyprawy.

1) Ciasto drożdzowe - "bao" - jest robione podobnie jak pyzy w Polsce. Gdy komuś się spieszy, może użyć pyz.

2) Jeśli chodzi o mięso, ja wolę to z tłustego boczku wieprzowego, który trzeba długo gotować i marynować w sosie sojowym aby uzyskać miękką konsystencję. (Można też wrzucić mięso do sosu "luzi" z mojego postu.)

3) W Polsce nie ma kiszonych warzyw. "Suan cai", czyli warzywa używane na Tajwanie, są tu  niedostępne. Podobne warzywa co prawda już pojawiły się w sklepach - nazywają się "bok choy". Zrobienie ich jest jednak bardzo czasochłonne.

4) Na Tajwanie używamy kombinacji przypraw: kolendra, pieprz, cukier puder i kruszone orzechy ziemne.

"Gua bao" (刈包) jest nazywą tajwańską, w Japonii nazywa się je "kakunimanju" (角煮まんじゅう) i jest to łatwejsza wersja, W Chinach ma ono również inne nazywy i wersje. Ponieważ "gua bao" jest bardzo pyszne i popularne, nawet w Londynie można je kupić. Ze względu na wygląd jest również nazywanym "tajwanskim burgerem".

Przypominam sobie jak po zajęciach na Tajwanie często kupowałem na stoisku takie "gua bao".

Ciepłe "bao" otacza soczyste mięso i kiszone warzywa, aromatyczne przyprawy i pachnąca kolendra - tradycyjna wersja Tajwańskiego "gua bao" - mniam!



About Duncan

hej, jestem Duncan, mieszkam w Polsce, lubię jeść i gotować. Chciałbym prezentować i promować Azjatycką kulturę. Zapraszam do śledzenia mojego bloga, będzie mi miło jak zostawisz komentarz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Translate